Diablo 4 ekibi loot filtreleme özelliği hakkında konuştu
Oyuncuların en çok talep ettiği özelliklerden biri olan loot filtreleme sistemi hakkında Blizzard’dan yeni bir açıklama geldi. Diablo 4’ün tasarım ekibinden Aislyn Hall, yapılan soru-cevap etkinliğinde bu talebe dair önemli bilgiler paylaştı.
Hall, loot filtreleme özelliğinin tamamen göz ardı edilmediğini ancak mevcut ganimet sisteminin oyunun ekonomi yapısıyla entegre olacak şekilde tasarlandığını belirtti. Oyuncuların topladığı eşyaların yalnızca kullanmak için değil, aynı zamanda parçalanarak oyunun ekonomisine katkı sağlaması için düşünüldüğünü vurguladı.
Loot filtreleme neden eklenmedi?
Blizzard’ın açıklamasına göre, Diablo 4’te düşen her eşyanın oyuncular için bir şekilde değerli olması hedefleniyor. Hall, bu sistemin temelinde her ganimetin oyun içi ekonomiye katkı sağlamak için tasarlandığını söyleyerek, “Loot sistemini şu anda bir hayvanın her parçasını kullanabileceğiniz şekilde tasarladık. Her düşen eşyanın, bağlamından bağımsız olarak, oyuncular için değerli olmasını istiyoruz” ifadelerini kullandı.
Ancak, loot filtreleme özelliğinin tamamen göz ardı edilmediği de açıklandı. Blizzard, bu özelliğin oyunun dengesini nasıl etkileyeceğini değerlendirirken, oyuncular özellikle oyun sonu safhalarında aşırı ganimet akışının yönetilmesi gerektiğini savunuyor.
Gelecekte oyuna eklenebilir mi?
Blizzard, oyuncuların geri bildirimlerine açık bir yaklaşım sergilemeye devam ediyor. Oyuncu topluluğunun baskısının devam etmesi durumunda loot filtreleme özelliğinin ilerleyen dönemlerde oyuna eklenme ihtimali bulunuyor. Her sezon birçok dengeleme ve kalite iyileştirmesi yapan Diablo 4 ekibi, bu konuda da benzer bir adım atabilir.
Diablo 4’ün bir sonraki sezonu olan 8. Sezon, 29 Nisan’da yayınlanacak. Blizzard henüz yeni sezonun teması hakkında detaylı bilgi paylaşmazken, oyuncular loot filtreleme özelliğinin de bir güncellemeyle oyuna dahil edilip edilmeyeceğini merakla bekliyor.
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI