Toyota, hibrit teknolojisini performans araçlarına entegre etme çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Japon üretici, GR modellerini geleceğe taşımak için yeni bir hibrit güç aktarma sistemi geliştiriyor.
Yeni motorun özellikleri
Toyota’nın geliştirdiği yeni turbo beslemeli dört silindirli motor, 2.0 litre hacme sahip ve GR Yaris M Concept üzerinde test ediliyor. Mühendisler, bu yeni motorun performans sınırlarını zorlayarak en iyi sonuçları elde etmeye çalışıyor. Motor, hem hafif hibrit (MHEV) hem de şarj edilebilir hibrit (PHEV) sistemleri destekleyebiliyor.
Toyota’nın mevcut içten yanmalı motorlarına kıyasla daha kısa stroklu olan bu yeni motor, daha kompakt ve hafif olmasıyla dikkat çekiyor. Bu sayede, hibrit sistemin getirdiği ek ağırlık minimum seviyeye indirilecek.
400 beygir güce ulaşabilir
Motorun teknik detayları henüz netleşmese de yaklaşık 400 beygir güç üreteceği tahmin ediliyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, mevcut GR Yaris modeli 1.6 litrelik üç silindirli turbo motoruyla 280 beygir güç ve 390 Nm tork üretiyor. Ancak sıkı emisyon kuralları nedeniyle Avrupa’da sınırlı adetlerde satılabiliyor. Yeni hibrit sistemin bu kısıtlamaları aşmada önemli bir rol oynaması bekleniyor.
Toyota, hibrit GR modelleriyle yüksek performansı koruyarak sürdürülebilirliği artırmayı ve emisyon standartlarına uyum sağlamayı hedefliyor.
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI